L’Ajuntament de Santanyí ha rebut, per resolució del conseller executiu de Turisme del Consell Insular de Mallorca de 26 de febrer de 2026 (publicada en el BOIB núm. 29, de 5 de març de 2026), una subvenció per import de 16.679,17 €. Aquests fons s’emmarquen dins la convocatòria de subvencions per dur a terme accions de foment en matèria d’informació turística per a l’any 2026, publicada en el BOIB núm. 140, de 23 d’octubre de 2025.
El projecte subvencionat, sota el títol «Millora de l’accessibilitat a la platja des Caló des Pou, Cala d’Or», s’ha centrat en la substitució integral de l'antiga infraestructura per una de nova, corregint així les deficiències de seguretat i degradació que s'havien detectat inicialment. Concretament, s’ha procedit a la instal·lació d’una nova passarel·la fabricada amb fusta tractada de gran resistència i acabats antilliscants. Amb aquesta actuació es garanteix que el recorregut entre la zona d’aparcament reservada i la línia de mar sigui totalment accessible, segur i funcional, fins i tot en condicions d’humitat.
Aquesta millora suposa un gran impuls social per al nucli de Cala d'Or, ja que aconsegueix eliminar barreres arquitectòniques en un dels espais naturals més visitats del terme. Gràcies a la nova passarel·la, tant els veïnats de la zona com els visitants que tenen mobilitat reduïda o que van amb cotxets d'infants podran gaudir de la platja amb total dignitat, igualtat de condicions, seguretat i comoditat.