L’Ajuntament de Santanyí ha finalitzat amb èxit la instal·lació de dos punts dobles de recàrrega per a vehicles elèctrics i dues instal·lacions solars fotovoltaiques connectades a la xarxa per a autoconsum. Aquestes infraestructures s’han ubicat sobre les pèrgoles de dos aparcaments públics del nucli de Cala d'Or, concretament a l’Avinguda de Calonge i al carrer dels Freus, tot formant un sistema d'autoconsum col·lectiu amb diverses instal·lacions generadores.
Aquesta actuació pretén, d'una banda, garantir l'accés a una energia assequible, segura, sostenible i moderna (en línia amb el punt 7 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible); i, d'altra banda, adoptar mesures urgents per combatre el canvi climàtic i els seus efectes, tal com recull el punt 13 dels ODS.
En detall, l’objecte d'aquest contracte comprèn tant la implantació dels dos punts dobles de recàrrega elèctrica (corresponents a l’eix 2 d'eficiència energètica) com la instal·lació de la pèrgola solar fotovoltaica per a autoconsum, ambdues integrades dins el Pla de Sostenibilitat Turística en Destí (PSTD) de l’Ajuntament de Santanyí per al nucli urbà de Cala d'Or.
El projecte ha comptat amb un pressupost total d'adjudicació de 102.283,00 euros (IVA inclòs), finançats íntegrament en el marc de la convocatòria 2023 del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions (PSTD).