L’Ajuntament de Santanyí ha finalitzat amb èxit l'actuació de subministrament i instal·lació de noves lluminàries de tipus viari i clàssiques, així com d'armaris elèctrics de doble mòdul (que inclouen comptador i quadre general de comandament i protecció) per a l'enllumenat públic en una part del nucli urbà de Cala d’Or.Aquest projecte s'ha dut a terme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat pels fons NextGenerationEU de la Unió Europea.
L'obra executada comprèn dues línies estratègiques clau: d'una banda, la substitució de l'enllumenat tradicional per tecnologia LED de baix consum (corresponent a l’eix 2 d'eficiència energètica); i, d'altra banda, la implantació d'un sistema de control centralitzat de la il·luminació (emmarcat en l’eix 3 de transició digital). Ambdues accions formen part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destí (PSTD) que el consistori està desenvolupant de manera específica per a Cala d'Or.
El projecte ha comptat amb un pressupost total d'adjudicació de 216.796,97 euros (IVA inclòs), finançats íntegrament a través de la convocatòria 2023 del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions (PSTD). Amb aquesta renovació, el municipi fa un pas important cap a la sostenibilitat energètica i la modernització tecnològica dels seus serveis públics